Bootcamp

Bootcamptrainingen zijn intensieve sportlessen van een uur waar je werkt aan je kracht en cardio. Het doel is om de kracht en uithoudingsvermogen te verbeteren door intense trainingen van een uur. Elke training bestaat uit een warming up, het werken aan specifieke skills en uitdagende conditie- en krachtcircuits met afwisselende oefeningen met een combinatie van obstacle run, spel, fitness en turnen.

Je kunt zelf kiezen op welk niveau je wilt trainen: low, medium of high bootcamp. De trainingen in de buitenlucht vinden plaats in kleine groepen van maximaal 16 personen om optimale begeleiding en aandacht te garanderen.

Voor wie

Bij SportOlst kan iedereen trainen op haar/zijn eigen niveau. Elke week zijn er trainingen op verschillende levels en verschillende dagen/tijden waarbij jezelf kunt kiezen op welk level je mee wilt doen: Low, Medium of High bootcamp.

Low Bootcamp

Low Bootcamp is een laagdrempelige vorm van training. Ideaal voor beginnende sporters en/of revalidatie. In plaats van hardlopen ga je wandelen en joggen. Daarnaast wordt extra aandacht besteed aan spierversterkende oefeningen. Alles staat in het teken van op je eigen niveau de training meedoen onder voldoende begeleiding om je lichaam steeds sterker te maken en je conditie te verbeteren. Low bootcamp trainingen zijn op maandag en donderdagavond.

Medium Bootcamp

De Medium bootcamp trainingen zijn intensiever dan de Low bootcamp trainingen. Er wordt hard gelopen i.p.v. gejogd en het aantal herhalingen per oefening is groter. Zo train je op een hoger level en vergroot je sneller je kracht, souplesse en uithoudingsvermogen. Medium bootcamp trainingen zijn op maandag, dinsdag en donderdagavond.

“Al voel ik me na een hele dag werken moe, toch weet ik inmiddels dat als ik me even verman en toch ga trainen ik me na afloop superfit voel”

Daniël, deelnemer SportOlst

High Bootcamp

De meest intensieve vorm van bootcamp training bij SportOlst is High bootcamp. Nog steeds wordt er elke training uitleg gegeven over en getraind voor skills. Het aantal herhalingen is nog groter dan bij Medium bootcamp binnen een bepaalde tijd. High bootcamp is het meest geschikt voor zeer ervaren sporters wie geen enkele uitdaging te groot is.

Twee gratis proeflessen

Meestal kom er pas achter of iets echt bij je past als je het hebt geprobeerd. Daarom biedt SportOlst je twee gratis proeflessen aan om kennis te maken met de Bootcamp trainingen. Samen kijken welke training en niveau voor jou het meest geschikt zijn zodat je uiteindelijk aan kunt sluiten bij trainingen bij het niveau dat het meest bij je past.


Meld je direct aan!